keskiviikko 27. huhtikuuta 2011

Viimeiset huomiot

Eli viime viikon fiilikset(kolmas ja vika viikko):

Viimeinen viikko oli vähän hektinen, monet keikat peruuntuivat ja tilalle tuli joko jotain uutta tai sitten ei..Se oli vähän harmi ja kehitti sitä tulkille ominaista joustavuutta. Olen tähän mennessä ollut vain optu-paikossa, mutta tällä viimeisellä viikolla pääsin astu-keikalle. Se oli aika jännittävää, varsinkin kun asiakas oli vp käyttäjä. Sain vielä vetää koko keikan itse, joka oli tosi tosi jännittävää. Pelkäsin ihan hirveesti mun säälittävien vp-taitojen puolesta. Kaikki kuitenkin meni hyvin ja sain positiivista palautetta, oli hirmu hyvä harjoitella vp:tä. On paljastunut tuolla harjoittelussa ollessa, että vp:tä käytetään erittäin paljon ja asiakkaat senkun lisääntyvät...että koulussakin voisi siihen ehkä panostaa enemmänkin, ettei ole sitten työelämässä ihan käsi.

Sitten toinen jännittävä tilanne oli kun olin tiistaina kuurosokea-keikalla. Ei ollut kyllä taktiilia, muttaa toi kuitenkin taas uuden näkökulman asioihin. Kysessä oli hallituksen kokous eli sanasto oli aika vaikeaa. Sain tulkata aika paljon, ja vetää itseni sinne äärirajoille. Kaikki puhuivat tässä kokouksessa hirveän vaikeita ja pitkiä..käsittämättömiä lauseita. Oli siis hyvä tilaisuus harjoittella tavoitteitani eli esim. sen olennaisen(pointin) löytämistä asiasta:D

Torstaina olin paikassa, jossa oli aika aktiivinen opiskelija ja päätin, että hänen käsialaansa ymmärrän, joten sain luvan spiikata. Tämä oli yksi harvoista kerroista kun pääsin spiikkaamaan. Oli hauskaa kun olin juuri sanonut tulkille, että nyt voisin kokeilla spiikkaamista, niin opiskelija sanoi sen jälkeen "joo" ja oli ehkä 20min sitten hiljaa. Naurettiin tulkin kanssa, että oli kyllä hyvä suoritus tämä mun spiikkaus. Myöhemmin opiskelija onneksi viittoi lisää ja sain tulkata jotain monimutkaisempaakin:)

semmosia juttuja tuli mieleen. Nyt on rapsan kirjoittaminen vauhdissa..Nähdään pian!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti